Luna trecută, Facebook a decis să cadă la un acord într-un proces colectiv, oferind 20 de milioane de dolari pentru a-i despăgubi pe utilizatorii ale căror preferințe exprimate pe rețeaua de socializare au fost folosite pentru link-urile sponsorizate, fără a li se fi cerut permisiunea.
Instanța de judecată a acceptat de principiu soluția, iar Facebook a început să-i contacteze prin e-mail pe utilizatorii afectați, notează portalul Buzzfeed.
Compania trimite mesaje de înștiințare prin care cei vizați, exclusiv cetățeni americani, sunt informați că pot solicita primirea celor 10 dolari completând un formular.
Presa americană notează însă că este posibil ca utilizatorii să nu-și primească banii, în situația în care suma nu va fi suficientă pentru a-i plăti pe cei vizați. În Statele Unite există 150 de milioane de utilizatori de Facebook, iar suma pe care compania o va plăti este de numai 20 de milioane de dolari.
„Dacă numărul solicitărilor va face ca plata către utilizatorii care au completat formularul la timp să nu mai fie fezabilă din punct de vedere economic, banii vor ajunge la organizațiile non-profit specificate în acordul judecătoresc”, se arată în document.